Känner inte igen mig själv…

image

Hejsan,
Det var några dar sedan jag sist skrev här på bloggen. Jag har känt mig så konstig det senaste och inte riktigt känt att jag varit mig själv. Dock har jag inte kunnat sätta fingret på vad det är som gjort att jag känt mig ur balans.

Känner mig oerhört speedad men känner mig samtidigt ganska rörig i huvudet. Jag blir uttråkad fort och vill gärna att det ska hända något hela tiden. Är på allt detta ganska trött i grunden… Har känt mig osäker på mig själv och inte kunnat vara som vanligt med vänner och familj. Haft mer ångest och känt mig allmänt knas.
Men nu har jag kommit fram till att det är kortisonet som ger allt detta. Det bästa hade ju varit om jag bara hade kunnat ta bort medicinen men jag har ca 2 veckor kvar. Ska bli skönt att börja få känna mig som vanligt igen när dessa 2 veckor har gått.
Började på en ganska hög dos på 30 mg prednisolon men nu är jag nere på 10 mg igen.

Fick en allergisk reaktion i fredags förra veckan där jag fick utslag på armarna. Det blev bara värre och värre ju fler dar som gick och i onsdags fick jag nog av utslagen då armarna var helt täckta av röda små prickar som kliar något enormt. Så jag stack till en akutmottagning där jag fick veta att jag skulle ta 5 mg kortison i 5 dagar framåt för att häva den allergiska reaktionen. Han sa att jag skulle ta medicinen på kvällen men det blir dock väldigt knas då jag kommer bli pigg även på kvällarna… Kaos!

Läskigt att man nästan blir personlighetsförändrad med kortisonet. Skönt att jag snart är av med medicinen igen.

(Förresten, nästa vecka lägger ja upp ett inlägg med lite mer info och bilder från Nice. Så vet ni att det e på g. 😉 )

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>